***

Bu Blog'da: Ünlü isimlerle yapılan röportajlar ve hikayeleri, gidilen workshop'lar, izlenilen; film-tiyatro-konser notları ve hafta sonu önerileri yer almaktadır.

...

6 Şubat 2017 Pazartesi

Tiyatro önerisi: Tüy Kalemler

Bir arkadaşımın “Erdal Beşikçioğlu”nu sahnede izlemek istiyorum demesiyle tanıştım Tüy Kalemler oyunu ile. Aslında “Bir Delinin Hatıra Defteri” oyununa gitmek istemiştik, ancak bilet bulamayınca, rotamızı aynı ismin oynadığı Tüy Kalemler oyununa çevirdik.

Oyunu seçip bilet alamayınca, bilet bulduğumuz oyuna gitmeye karar verdik. Sıralama tersten olunca da başladım Tüy Kalemler'in konusunu ve yorumlarını okumaya.  Kısa bir araştırma sonrasında da “Vayy değişik bir oyun beni bekliyor.” diye geçirdim içimden.

Kahramanımız Marquis De Sade; 29 yılını hapishanede, 13 yılını akıl hastanesinde geçirmiş olan Fransız Aristokrat, felsefe yazarı, yazılarında ahlakı, yasayı, dini öğeleri dikkate almadan aşırı özgürlüğü savunan ve erotik edebiyatın önemli yazarlarından yani edebiyatın aykırı isimlerinden biri. Yönetmenliğini Erdal Beşikçioğlu’nun yaptığı oyunda Sade’yi kendisi canlandırıyor. Onunla birlikte rahip rolündeki Saygın Soysal’da mükemmel bir performans sergiledi sahnede. Kendisini dizi ve filmlerinden takip eder, çok da beğenirim. Bu oyunda beğenim iki katına çıktı. Oyunu izleyince siz de eminim bana katılacaksınız.

Karanlıkta, dumanlar eşliğinde Beşikçioğlu başlıyor anlatmaya, ojeli tırnakları, karakterin içine girmiş deli hali sizi hemen kendine çekiyor.

Yazmayı çok seven bir aristokrat, onun hikayelerini okumaktan zevk alan bir kadın, akıl hastanesinde ona yardımcı olan rahip, işleri bozan yeni müdür… Olaylar bu dörtlünün etrafında dönüyor.

Kendisini okuyan kesimi ayaklandıran, kışkırtan yazılar yazan aristokrat, tüm uyarılara rağmen yazmaktan vazgeçmez, geçemez. Öyle ki kalemi ve kağıdı elinden alındığında bile kendi kanıyla çarşaflara yazılar yazar… Artık siz düşünün bu delinin ya da hepimizden daha da akıllı olan adamın halini. Bir de rahibin durumu var ki onu hiç sormayın…

Tek perde ve bir buçuk saat süren oyun Tatbikat Yapım’ıyla sahneleniyor.  Oyunu, 11 Şubat C.tsi günü Uniq Hall’de izleyebilir, diğer tarihleri www.tatbikatsahnesi.com ‘dan takip edebilirsiniz.

Ben “İyi ki de gelmişim.” diyerek oyundan çıktım. Bakalım siz neler diyeceksiniz?

Oyuncular: Erdal Beşikçioğlu, Gökhan Soylu, Saygın Soysal, Melisa Şenolsun, Işık Erdoğan, Diren Yurtseven, Onur Eroluş, Buğra Orhan, Beril Öztarakçı, Sena Kelahmet, Metehan Aktaş, Ceren Aydın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...