***

Bu Blog'da: Ünlü isimlerle yapılan röportajlar ve hikayeleri, gidilen workshop'lar, izlenilen; film-tiyatro-konser notları ve hafta sonu önerileri yer almaktadır.

...

23 Haziran 2015 Salı

Hamarat bir kadın Ayça İnci

Anne Bebek Dergisi Haziran sayısı röportajı için Elif İnci ile buluşmuş, Kuzguncuk sokaklarında fotoğraflar çekilmiştik. Çekimlerimizin bitiminde Ayça İnci ile “İnci’den Ev Yemekleri ve Meze” dükkanında karşılaştık.  Çok şirin bir meze dükkanı var kendisinin.

Dükkanın adı meze olsa da meze dışında birçok yemek var. Kek, börek ve tatlı yapıyorlar. Yapıyorlar diyorum, çünkü üç kadın eli hazırlıyor bu lezzetleri. Trileçe, kabak çiçeği dolması, barbunya, enginar… Yok yok bu dükkanda.

Nereden aklınıza esti böyle bir yer açmak, yemek merakınız hep var mıydı dediğimde başlıyor anlatmaya. Yemek yapmayı seviyorum diyor. Mutfakta hiçbir şey düşünmüyorum, bana iyi geliyor. Terapi gibi. Yemek yaparken tamamen yemeğe odaklanıyorum. Ben tipik bir boğa burcuyum hem yapıyorum hem de yiyorum. Evde yemek yaptığımda misafirlerim gelecek yemeğimi yiyecek, bu hayat koşturmasında bu pek mümkün olmuyor ama yaptıklarımızı buradan sununca herkes tadına bakmış oluyor. Kiloyla meze satmak için açarken burayı eşten dosttan gelen şuraya iki masa at da geçerken oturalım bi çay içip bir şeyler yiyelim baskısıyla ben de gördüğün gibi iki masa koydum ve aynı zamanda oturulacak bir dükkan haline getirdim. Nasıl olacağını bilemediğimden olurda tutmazsa, batarsak küçük batalım düşüncesi ile böyle minik bir dükkanla başladım bir buçuk sene önce. Burada marketlerden satın aldığınız zeytinyağlı tatlarına rastlayamazsınız. Bir kadının elinden çıkan lezzetli mezelerimiz var çünkü. Tatlılarımızı, yemeklerimizi tatmak isteyenleri, evlerine alıp götürmek isteyenleri, Kuzguncuk’a yolu düşen herkesi beklerim.

Sohbet sırasında bir de çöp şiş dükkanı olduğunu söylüyor Ayça Hanım, Kozyatağı’nda “İnci’den İzmir Çöp Şiş” isimli dükkanını bilenleriniz vardır belki ama ben bilmiyordum. Beş yıl olmuş hem de açalı. Sizleri oraya da bekler kendisi.

Anlayacağınız bol bol yemeklerden konuştuğumuz, lezzetli bir sohbet gerçekleştirdik kendisi ile. Siz de hem sohbet etmek hem de lezzetlerinin tadına bakmak isterseniz adresleriniz belli.

Fotoğraf: Events Hill Photography

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...