***

Bu Blog'da: Ünlü isimlerle yapılan röportajlar ve hikayeleri, gidilen workshop'lar, izlenilen; film-tiyatro-konser notları ve hafta sonu önerileri yer almaktadır.

...

21 Kasım 2010 Pazar

Bilun Şen: "Herkesin hayaline dokunuyorum."


Bilun Şen'in ilk tasarımı tamamen döküm malzemeden oluşan bir kolye idi.
Bilun Şen tasarımı masal anlatmak olarak tanımlıyor.
Tasarım yapmak Bilun Şen'i cesur, kendini ifade eden bir kahraman yapıyor.
Bilun Şen şimdilerde yılbaşı ürünleri ile uğraşıyor.
Bilun'un Galata'daki butik mağazasına mutlaka uğra, çünkü burada seni gerçek bir masal bekliyor.

Bilun'un diğer tasarımları için tıklayın!
"Yaşasıııın" diye başlamak istedim Bilun'un içten röportajına cevap olarak :) Yine sizler için keyifli bir röportaj gerçekleştirdik. Bilun Galata'daki atölyesinde hayalinizdekileri, hayalleriyle birleştirerek size çok güzel taçlar hazırlıyor. Vaktim yok derseniz, bir mail atıp istediğiniz şekli söyleyebilirsiniz, çünkü internetten de siparişinizi verebilirsiniz :) Gelin adayları eğer özel güne özel bir taç isterseniz yine adres doğru...

Bilun Şen kendisini nasıl bir taç tasarımıyla ifade eder?
Zaman zaman değişse de bütün renkleri, bütün canlıları, birde minik bir sarı voswosu eklediğim bir taçla ifade ederim kendimi. Renkler kendimi ifade etme biçimimin en güzel örneği. Uçuk renkler kullanıyorsam, huzur istediğimden, canlı ve karışık renkler kullanıyorsam hareket istediğimden...

Arkeoloji okumanıza rağmen aksesuarlara merakınız ne zaman başladı ve nasıl şekillendi?
Hayatımla ilgili önemli kararları orta okul döneminde aldım. Daha o zaman arkeolog olmak istediğimi söyledim ve yine o dönemde takılar yapmaya başladım. Yaptığım takıları takamadığım için, bir kısmını hediye ettim, bir kısmı da evde kalakaldı. Yaptığım ilk toka annemin tarak tokasını süsleyerek oluşturduğum bir tokaydı. Üniversiteye başladıktan sonra, küçük tokalar yapmaya başladım kendime. Artık genç bir kızdım ve süslenmeye başlamıştım :) Gel zaman git zaman yaptığım tokalar birikmeye başladı. Üniversiteyi bitirdim ve blog yazmaya başladım. Önce parkeoloji.com'da arkeoloji bilgilerimi paylaştım, sonra bilunsen.net'te kişisel beğenilerimi yazdım. İnternet ve sosyal ağlar hayatımızdaki önemini gün geçtikçe arttırmaya başladığında, bilundesign.com üzerinden tokalarımı satmaya karar verdim. Yapıp, biriktirdiğim tokalarım beğenildikçe ve insanlar olumlu tepkilerle geri dönünce daha farklı neler yapabilirim düşüncesinin beni sıkmadan ilerlememe sebebiyet vermesiyle tasarım dünyasına küçük bir adım attım ve son olarak Galata'da bir butik açtım. (Serdar-ı Ekrem sk. No: 4 Kat: 1 Galata / İstanbul)

Her tokanın bir hikayesi var mı? Nasıl hazırlıyorsunuz ve ne kadar sürede hazırlanıyor? Fiyat aralığı nedir?
"Her tokanın bir hikayesi ya da her hikayemin bir tokası var" diyebiliriz. Sevdiğim mekanlar, şehirler, izlediğim filmler, tiyatrolar, dinlediğim şarkılar beni, tasarımlarım için harekete geçirebiliyor. Ayrılığı anlatan tasarımlar koyu renkle şekilleniyor, mutluluk ise rengarenk. Bazen de sadece kullanmak istediğim renklerle ilgili malzemelerimle ortaya çıkardığım tokalar hatırlatıyor bana bazı şeyleri. Hikayeleri isimlerinde saklı bu yüzden… Örnek verecek olursam, "Sabır" isimli lohusa tacım, anneliğin, bir bebeği beklemenin herkesten daha fazla sabretmek demek olduğunu vurguluyor.. 
Süresi aslında tasarıma göre değişiyor, 3 saatte biten tasarım da var, 3 gün süren de.. Fiyatlar ise, 15 TL'den başlayıp, devam ediyor..
 
İlk tasarladığınız tacın öyküsünü alalım mı sizden?
İlk tasarladığım saç aksesuarı bir tarak tokaydı. Üstelik vintage bir parçaydı. Annemin genç kızlığından kalma tarak tokayı -ki o zaman çok modaydı- evdeki toka, kolye ve küpelerimi bozarak malzemelerini belli bir düzen gözetmeksizin yerleştirdiğim bu tarak toka benim için çok önemli.  
Tasarımını yapmış ama dikme konusunda becerisi olmayanlar tasarımlarını alıp gelsinler, ben hayallerindeki aksesuarları yaparım diyor musunuz?
Aslında ben hayalleri gerçekleştirmeyi çok seviyorum. 'Tam hayalimdeki gibi' dendiği zaman, uçan balonum elimde koşuyorum sanki; öyle bir sevinç :) 
Bana hayallerini anlatmaları yeterli, elbette kendimden de bir şeyler katmazsam olmaz.  

Elinizde sade bir taç var. Nasıl şekle giriyor? Şekillendirirken, renk uyumundan, işlemesine kadar ince ayrıntılara da dikkat etmek gerekir öyle değil mi?
Aslında çokda fazla düşünerek yapmıyorum. Malzemelerimi biliyorum ve o an aklıma ne geliyorsa onu yapıyorum. Belli kalıplara bağlı kalmak yaratıcılığı kısıtlar diye düşünüyorum. Mesela ilerideki cafede kahve içiyorum, kaşığına bayılıyorum, aklımı kurcalıyor. Kahveyi yarım bırakıp, atölyeye koşuyorum; kaşıklı bir kolye yapıyorum :)
Benim masallar diyarımda 'uyum' pek söz konusu değil. Uyumsuzluğun uyumu var belki de. Belki de sadece bu yüzden dikkat çekiyor tasarımlarım. 

Gelinler içinde duvaklar, özel tokalar tasarlıyorsunuz. Stresli bir süreçte olan gelinler için özel tasarımlar yaparken doğru sonuca ulaşmak için nasıl bir yol izliyorsunuz?
Öncelikle gelin, daha ilk mailinde nasıl biri olduğuna dair ipuçları veriyor bana. Duruşu, gelinliği, hayat tarzı, ayakkabısı ve hayalindeki modeli anlatıyor. Bundan sonrası zor gibi görünse de aslında benim için çok eğlenceli ve kolay. Çünkü gelinlerim ne istediğini biliyor ve şanslıyım ki istediklerini bana en ince ayrıntısına kadar anlatabiliyorlar. Modeli tamamen bana bırakan da oluyor, hayalindeki modeli çizen de.. Önce onları iyice anlamış mıyım diye kendimi sorguluyorum, daha sonra tasarıma geçiyorum. Gelinin rahat kullanabileceği tokayı, tacı seçiyorum ve ta-taam :)

2011 sonbahar kış sezonu için en çok neler favori olacak?
Toka tasarımı yapmaya başladığımdan beri belli bir takip durumum olmadı. 2011 bantların yılı olacak diyebilirim. Bu kumaş ya da deri bantlar olabilir. Bi'kaç sıra bantın çiçek ve taşlarla hareketlendirilmiş modelleri ile karşılaşabiliriz. Koyu renklerde büyük çiçekler gibi, metalik renkte ve değerli taşların kullanıldığı aksesuarlar da sık kullanılanlar arasında olacak.

Dükkanınıza gelenler neler bulacaklar?
Minik butiğime gelenler burada hayallerini bulacak. Her zaman farklı olanı yapmaya çalışıyorum, bu yüzden de ucundan kıyısından da olsa herkesin hayaline dokunuyorum. Koskoca hayali tokaya, taca, kolyeye, broşa, bilekliğe, anahtarlığa, vatkaya sığdırmak mümkün değil elbette ama karşılığı bir tebessüm olan, güzel bakan gözleri görmek için bile bu dokunuş benim hayattaki en büyük başarım belki de..

8 yorum:

  1. O BU İŞİN PİR'İ....
    SULTAN O :)
    AKSESUAR DENİNCE AKLA GELEN İSİMLERİN ''LİDERİ''....
    BAZEN ''USTA'M'' BAZEN İYİ KALP OLARAK TANIMLIYORUM ONU...
    YARATICILIĞIN SON ÇİZGİSİ DİYE BİR ŞEY YOKTUR ''BİLUN'' İÇİN....
    İYİ Kİ VAR....
    :))

    YanıtlaSil
  2. Bir işi eğer isteyerek ve de mutlu yaparsan bunu herkese yansıtırsın işte Bilun'un tasarımlarında da bana yansıyan bu :)

    YanıtlaSil
  3. Bıluncum ile tam olarak onu yansıtan harika bir röportaj olmuş..:)

    YanıtlaSil
  4. sağlık, moda, dekorasyon röportajlarinin dışında yaşam ve sanat konulu senin tarzının dışında hep yaptığın tecrübeli olduğun konuların dışındaki röportajlarını da bekliyorum

    YanıtlaSil
  5. Dediklerin dikkate alınacak A-Rıza ;)
    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  6. biluncum röprtajını sıkılmadan okudum keşke daha uzun olsaydı bile dedim içimden

    YanıtlaSil
  7. Keyifle okumanıza ben de sevindim :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...