***

Bu Blog'da: Ünlü isimlerle yapılan röportajlar ve hikayeleri, gidilen workshop'lar, izlenilen; film-tiyatro-konser notları ve hafta sonu önerileri yer almaktadır.

...

7 Mart 2015 Cumartesi

8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü

8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü için özel bir Anne Bebek Dergisi olarak özel bir kapak notumuzla bayilerdeki yerimizi aldık bu ay. Ben de bugünle ilgili aşağıdaki yazımla dergimde kendime bir sayfa ayırdım bu sene. Sayfalarımızda yalnızca benim düşüncem yok elbette. Çeşitli meslek gruplarından güzel kadınlara bu özel gün ile ilgili düşüncelerini sordum. Keyifle okumanızı dilerim.

Kadın dediğin Ahtapot misalidir, eli her yere yetişir, her işi alkışlanır yapar!

“Kadın” kelimesiyle ilgili her zaman bir hareketlenme var ülkemizde. Bedenime dokunma diyoruz, bu benim kararım diyoruz, istediğimi yaparım diyoruz… Diyoruz da diyoruz bizim adımıza karar veren ve vermeye çalışanlara… Yani yıl olmuş 2015 biz hala bu konuda aynı noktada olmasak da başladığımız noktaya çok yakın yerlerdeyiz maalesef ki. Hep var olduğumuzu ispatlama çabası içerisindeyiz. Bu çabanın en sonuncusuna da sosyal medya ve reklamlarda yeni dönen ve bir markanın yaptığı “Kız Gibi” reklamlarını örnek verebilirim. Orijinal klibi izleyenler bilirler: Bir şeyleri kız gibi yapmak dediğinizde neler anlaşıldığı soruluyor… Ben de bu sene özellikle buna değinmek istedim köşemde. Şimdi soruyorum sevgili okurlarımızın eşlerine ve tüm karşı cinslerime; mesela sayın erkek; “Her başarılı erkeğin arkasında bir kadın vardır!” derken gurur duymana rağmen neden aynı zamanda “kız gibi/karı gibi” yapma/durma/davranma/konuşma diyorsun? Kız gibi davrandığında ne oluyor? Aşağılanmış mı oluyorsun? Kız gibi senin kafanda nasıl bir yerdeki bi küçümseme ifadesi içeriyor? Senin bu kelimeye olan bakışın neden böyle? Yanında yürürken yol aldığın kişi kız gibi kız işte. O zaman ona karşı nasıl bir duygu içinde oluyorsun? Kız gibi bir yazı yazdım ben de. Bunu nasıl yorumluyorsun? Kız gibi davrandığım, hareket ettiğim için mutluyum, keyifliyim. Sen buna ne diyorsun? Kadın olmak bu ve çok daha fazla sorunun tek bir cevabına sahip olmaktır, o da gerçekten her işin altından kalkan, ahtapot olmaktır. Eli kolu uzundur, tutar koparır, görür güzelleştirir, bakar anlar, duyar unutur. Kadın olmak güzel meziyettir. Bu ay ben de bu meziyetteki güzel kadınlara bu özel günle ilgili düşüncelerini sordum…



Kapak Fotoğrafı: www.vegaphotoart.com 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...