***

Bu Blog'da: Ünlü isimlerle yapılan röportajlar ve hikayeleri, gidilen workshop'lar, izlenilen; film-tiyatro-konser notları ve hafta sonu önerileri yer almaktadır.

...

20 Eylül 2013 Cuma

Hem kendinden emin hem de heyecanlı: Yalın

En “Yalın” hali ile sahneye çıkıp, şarkılarını seslendiren bir isim Harbiye Cemil Topuzlu Açıkhava Sahnesi’ndeydi geçen gün ve elbette ben de oradaydım.

Son derece keyif aldığım Yalın’ı ilk kez canlı dinledim.  O’nu ceketi ve gömleği ile sahneye çıkan halini, tüm yıl boyunca yılsonu gösterisine hazırlanan bir çocuğa benzettim. Sahnede hem heyecanlı hem mutlu hem kendinden emin hem de muzip bir hali vardı. Yazdığı şarkılara mimiklerini katarak eşlik eden hali, benim de şarkılara onun gibi eşlik etmeme sebep oldu…

Bu zamana kadar gittiğim konserlerde denk gelmediğim bir şey yaparak ikinci bölümün açılışını -ki Harbiye’ye gidenler bilir- orta bölümde çoğunlukla çekim yapmak için kameramanların konumlandığı alan vardır- işte o alanda birkaç şarkı söyledi. Bu detay benim çok hoşuma gitti. Dediğim gibi birkaç şarkı sonrasında da ana sahneye giderek şarkılarını söylemeye devam etti.

İkinci bölümün ilk bölüme göre çok daha hareketli geçtiğini, çoğunluğun ayakta olduğunu, herkesin tempo tuttuğunu ve hep bir ağızdan Yalın şarkılarına eşlik ettiklerini söyleyebilirim. Üstelik tüm koltuklarda doluydu, anlaşılan tüm Yalın severler oradaydı.


Her şey çok güzeldi ama eksik olan küçük bir şey vardı o da ışıklandırma. Yalın bir şarkıdan diğerine geçerken sürekli sahne karanlıktı. Anlık geçişlerde olsa gözüme hiç hoş gözükmedi o aralardaki karanlıklar. Ses harika, mimikler, hareketlerde süper, sahnedeki duruşa da lafım yok ama sanki biraz daha özenli bir sahne olsaymış iyi olurmuş diye düşünüyorum. Son dönemlerde gittiğim tüm konserlerde ışıklandırma ile ilgili çeşitli çalışmalar görünce sanırım bunda da aynı bir beklentim oldu. Bunu da paylaşmak istedim sizlerle. Onun dışında eğlenceli bir akşam geçirdim, evime dönerken hala Yalın şarkılarını mırıldanıyordum; “… Kalbimin orta yerinde bu nasıl bir cumhuriyet…”

Tüm şarkılarını severek dinlesem de benim için en özel olanı, hayatımda unutmayacağım ve içinde çok fazla anılar barındıran, her dinlediğimde aynı hisse kapıldığım  “-ki sen” şarkısıydı. Hani sözleri; “Hazırlanmış bir yere gidiyor gibisin / Benim her yerde elim kolum var / Bilmez misin yüzüm düşmüş kaç gündür düşünüyorum / Tenhalaştı kahvaltılarımız / Bomboş bakıyoruz artık / Bir bildiğin var da susuyor gibisin /-ki sen benim gözyaşlarımı da gördün / Sen benim ilk aldığım güldün”

Yalın konserine gidilir mi? Evet!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...