***

Bu Blog'da: Ünlü isimlerle yapılan röportajlar ve hikayeleri, gidilen workshop'lar, izlenilen; film-tiyatro-konser notları ve hafta sonu önerileri yer almaktadır.

...

12 Nisan 2013 Cuma

Anıtkabir gezisinden notlarım

"Anıtkabir gezimiz var" diyen Çalköy Dernek Başkanı'na "Ben de geliyorum." diyen 50 genç ile birlikte Anıtkabir'e gittik hafta sonu.

İlk destek Sarıgül'den...
Dernek olarak yapılan toplantıda hep birlikte ortak bir istekle Anıtkabir gezisine karar verdikten sonra sıra araçların ayarlanmasına gelince birçoğumuzun aklından ortak isim geçti. Elbetteki o isim Sayın Mustafa Sarıgül'dü. "Acaba bize araç verir mi?" düşüncesi hiçbirimizin aklından geçmedi Mustafa Sarıgül ismini dillendirdiğimizde, çünkü biliyordukki kendisi de bizim gibi bir Atatürk çocuğuydu ve bu yüzden de bizi destekleyecek sayılı isimlerden biriydi. Dernek Başkanı'mızı bugün git yarın gel modu ile karşılamayan, ulaşılabilir olan Mustafa Sarıgül'e ve adına bize yardım eden Şişli Belediyesi çalışanlarına gezi de buluna herkes adına teşekkür ediyorum.

Diğer araç Sarıyer Belediyesi Şükrü Genç'ten...
Grubumuz kalabalık, temin ettiğimiz araç küçük olunca ikinci başvurumuz kardeş belediyeye yani Sarıyer'e oldu. Onlarda bizi gideceğimiz bu yolda desteklediler ve araçlarını bize tahsis ettiler. Bu yüzden de Sarıyer Belediye'sine de teşekkür etmek istiyorum giden 50 kişi adına.

Yolculuk başlasın!
Sarıyer ve Şişli Belediyeleri'nin araçları tam da konuşulan saatte bizi aldı ve Anıtkabir'e doğru yolculuğumuz başladı. Ankara'ya vardığımızda Bilkent'te Taksim Kafe'de kahvaltımızı yaptıktan sonra Anıtkabir'e geçtik.

Aslanlı yol ve Anıtkabir...
* Anıtkabir'in girişinde sizi ilk olarak meşhur Aslanlı Yol karşılamakta.
* 262 metre uzunluğundaki Aslanlı Yol'da toplamda ikişerli olarak 24 tane aslan yer almakta.
* Aslanlar kadın erkek eşitliğine vurgu yaparken, dişlerinin gözüküyor olması da gerektiğinde güç kullanabileceklerini simgelemektedir.
* Aslanlı Yol'un bitiminde Mehmetçik ve Müdafai Hukuk Kulesi sizi karşılıyor olacak.
* Atatürk'ün sembolik mezarı yerin yedi metre altında yer almakta.
* Mezarı göremiyorsunuz, içeriye koyulan kameralar sayesinde Led ekranda gösteriyorlar.
* Mezarı sekizgendir, çünkü sekizgen sonsuzluğu temsil etmektedir.
* Panoramik Çanakkale Destanı anlatımı tüyler ürperten gerçeklikte.
* Grupla giderseniz rehber eşliğinde ortalama 2 saat Anıtkabir'in içerisini gezebilirsiniz.
* İyiki de Atatürk'ün çocuğuyum diyorsunuz birkez daha gurur duyarak, özlemle...
*  "Ah keşke..." ile başlayan cümleler kuruyor olacaksınız günümüzü düşünerek.
* Kişisel eşyalarını görünce kendine ait bir stili olduğunu birkez daha görüyor olacaksınız.
* Anıtkabir'i komple gezdikten sonra "Atatürk'ün ilke ve Inkılaplarına sahip çıkan TC vatandaşı olarak, elimden geleni değil, elimden gelenin daha fazlasını yapmalıyım" cümlesini canınız acıyarak kuruyor olacaksınız.

Bunlar benim size yazdığım kısa birkaç paylaşım. Anıtkabir hakkında çok daha fazla bilgi edinmek için http://www.anitkabirozeldefteri.com/ adresine tıklayabilirsiniz.

Ardından Anıtkabir'e yakın mesafede olan Hayvanat bahçesi ve piknik alanındayız!
Hayvanat Bahçesi'ni gezip ardınızda bıraktığınızda sizi çok geniş ve keyifli bir piknik alanı karşılıyor. Burada hepimizi mutlu eden bir şey vardıki o da bu 50 kişinin uzunca tek bir masa etrafında toplanıp yemek yemesiydi. Fotoğrafta da gördüğünüz gibi son derece keyifli zaman geçirdik burada da.

Dönüş yolu
C.tsi gecesi yola çıkan ve pazar dönüş yolunda yorgunluk sinyalleri veren bedenimizle İstanbul'a vardığımızda aklımızdan geçen keşke daha önce gitseydik oldu. Sizin de böyle bir niyetiniz varsa atlayın arabanıza ve gidin Ankara'ya.

Son olarak Dernek'e, Dernek adına Şişli ve Sarıyer Belediyesi'ne teşekkür ederi(m/z)