***

Bu Blog'da: Ünlü isimlerle yapılan röportajlar ve hikayeleri, gidilen workshop'lar, izlenilen; film-tiyatro-konser notları ve hafta sonu önerileri yer almaktadır.

...

11 Nisan 2012 Çarşamba

Bir bebek dergisinde kapak nasıl hazırlanır, nasıl çekilir, neye göre karar verilir?

Her seçim başlı başına zorluyor beni söz konusu kapak olunca. Çünkü herkesin baktığında “harika bir kapak olmuş” cümlesini kurmasını istiyorum. Durum böyle olunca da daha bir titiz davranıyorum seçimlerimde.

Önce bebeği belirliyoruz!
İlk iş olarak kapak bebeğine karar vermeyle başlıyoruz. Rastgele ya da gelişi güzel bir tercih olmuyor bu elbette ki. Bir ay kız, bir ay erkek bebeğe yer veriyoruz. Eğer renkli gözlü bir bebek çekimi yaptıysak sonraki ay için renkli gözlü bebekleri eliyoruz. "Bu mu olsun yoksa bu mu?" diye düşünerek işin en zor kısmı olan bebeğimizi belirliyoruz ekip olarak.

Aile ile iletişime geçiyorum!
Maillerimize düşenler arasından seçimimizi yaptıktan sonra bebeğin ailesi ile iletişime geçip, verdiğimiz zaman diliminde uygun olup olmadığını soruyoruz. Bazen aile İstanbul dışında olabiliyor, o zaman tekrar başa dönüp, iki resim arasında kararsız kaldığımız ikinci bebeğin ailesi ile iletişime geçiyoruz. Sonuç olarak aile ile anlaşıyor, sonraki aşamaya geçiyoruz.

Fotoğrafçı ile uygun zamanı belirliyorum!
İlk iki işlem tamam, şimdi fotoğrafçımla olabilecek gün ve saatleri ayarlamaya çalışıyoruz. Burada günü biz (fotoğrafçı ve ben) belirlesekte, saat dilimini bebeğimiz belirliyor. Çünkü sabah çok erken saatte, yemek saatinde, uykulu olabileceği bir zaman diliminde çekimleri gerçekleştirmeyi tercih etmiyoruz. Bu zaman dilimlerinde prens ya da prenseslerimiz huysuz olduğundan öğleden sonralarını tercih ediyoruz.

Kıyafetler için mağazaları dolaşıyorum!
İşte bu aşamaya bayılıyorum. O kadar güzel kıyafetler var ki hepsini almak istiyorum. Bu noktada tercihlerimizi belirlerken yine bir önceki ay kullandığımız renkleri dikkate alıyoruz. Böylece sizlere her ay dopdolu konu içeriklerimizi rengarenk kapaklarla sunmuş oluyoruz. Neyse alışverişe geri dönüyorum: Resimlerden ve aileden aldığımız bebeğin yaş/boy/kilo durumuna göre opsiyonlu şekilde kıyafetler toplayarak ofise dönüyorum. Tabi bu arada hangi ayda olduğumuzda kıyafet seçimlerimizde neleri tercih etmemizde yine belirleyici bir unsur oluyor.

Çekimler için stüdyoda buluşuyoruz!
İşte merakla beklenen ve akıllardan geçen: “Acaba nasıl olacak? Bebek sakin mi? Uyumlu mu? Bize poz verecek mi?” gibi sorularla birlikte aile ile stüdyoda buluşuyoruz. Öncelikle minik konuğumuzun ortama ısınması için etrafı keşfetme sürecine giriyoruz. Kaynaşma ve de anlaşma sürecini geçtikten sonra makinenin ve ışıkların karşısında, beyaz fonun önünde kendisiyle buluşuyoruz ve  gülmesi için karşısında şekilden şekle giriyoruz, şarkılar söylüyoruz, alkışlar ediyoruz derken ortaya güzel kareler çıkarmaya çalışıyoruz. Bu süreç için belirli bir dilim söz konusu değil bebeğin ya da çocuğun durumuna göre değişiyor ama bir saatten önce stüdyodan çıkmıyoruz kesinlikle.   
Veee işte kapak resminin seçimi!
Ofise gelir gelmez tüm resimleri tek tek inceleyip neler olabilir konusunda ekip olarak karar verme sürecimiz başlıyor. Bazen hepimiz aynı anda “bu” diyoruz bazen hepimiz farklı farklı resmleri beğeniyoruz, sonrasında ise kapağımızı sizinle buluşturuyoruz.

İşte bu kadar!
Anne Bebek Dergisi
için yaptğıım kapak çalışmasını nasıl bir süreçle gerçekleştiğini sizlerle gelen maillerinizden dolayı paylaşmak istedim. Süreç budur, sizlerde bu heyecanı bizimle paylaşmak isterseniz minik afacanınızın en son çekilmiş bir resmini aslihan@annebebek.com.tr adresime gönderebilirsiniz.

2 yorum:

  1. çok heyecanlı olmalı, mailinize gönderdim kızlarımın resimlerini.

    YanıtlaSil
  2. ANNE BEBEK dergisi şubat sayısının kapak resmiydi oğlum... o gun benım için cok güzel gecti oğluma ilgileri sabırları heyecanla oğlumu bekleyısı benı cok mutlu etti resimler hem doğal hemde cok güzel benımde severek okuyup takıp ettiğim ANNE BEBEK dergisinde oğlumu gormek cok güzel...
    elinize saklık yuregınıze sağlık cok tesekkur edeım.........

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...