***

Bu Blog'da: Ünlü isimlerle yapılan röportajlar ve hikayeleri, gidilen workshop'lar, izlenilen; film-tiyatro-konser notları ve hafta sonu önerileri yer almaktadır.

***

...

13 Mart 2016 Pazar

Dergilerin hedef kitleleri ve duygusal bağ


Bir anne bebek dergisini diğer dergilerden ayıran en önemli özelliği duygusal boyutunun en uç noktada olmasıdır hiç şüphesiz. Araştırmayı, okumayı ve öğrenmeyi seven; bilinçli, farkındalığı yüksek kişiler anne olacağını öğrendikten sonra araştırmaları sonucu aldığı kitapların yanı sıra bir de kendine en yakın hissettiği bir dergiyi mutlaka takip ediyorlar. Bu takipte kritik iki nokta oluyor çoğu zaman: Konu içeriği ve yazı işlerinin okurlarıyla kurduğu bağ. Bunu yaklaşık sekiz yıldır bu sektörde Editör olarak görev yapan biri olarak çok rahatlıkla söyleyebilirim. Yani sizin konu içeriğiniz kadar anne adayıyla kurduğunuz bağ da çok önemli anne bebek sektöründe. Burada sizi, yazdıklarınızı, paylaştıklarınızı yakın arkadaşı gibi görüyor olmalı okurunuz. Tanıdık bir arkadaşıyla karşılaşmış gibi hissetmeli kendini. Öyle olmalı ki size mail attığında bile bir cevap alacağını biliyor olmalı.

Hamilelik sürecinde bu bahsettiğim bağı kurmayı başarmışsanız, doğum sonrasında da bebeğini sizinle büyütmeye devam edecektir anne ve hatta bunu sizinle de paylaşıyor olacaktır aralıklarla. İkinci bebeğinde bile yine sizinle anılar biriktirmek isteyecektir. Örneğin çalıştığım Anne Bebek Dergisi’nde her ay üç anne ya da anne adayımıza tam sayfa doğum ve hamilelik sonrası hikayelerini paylaşmaları ve bebeklerinin fotoğraflarını yayınlamak için sayfalar ayırıyoruz. Bu sayfalar kendilerini özel hissettirmekle birlikte evlerinin en değerli köşelerinde dergimizin saklanmasına ve kulaklarımızın her daim güzel çınlamasına da neden oluyor. Bu örnekler çoğaldıkça yani paylaşımlar arttıkça, okunma oranınızla birlikte takip edilme oranınız da artıyor. Bu da size yaptığınız işten olumlu/olumsuz dönüşler almanızı sağlıyor.

“İş hayatı dediğin profesyonellikten oluşur, duygusal bağ mı nasıl  yani?” demeyin hemen. Siz bu duygusal bağı okurlarınızla kuruyorsunuz, patronunuzla ya da çalışma arkadaşlarınızla değil. İş değiştirdiğiniz zaman yine aynı kişilerle yol alıyor olacaksınız belki de. Bu sebeple bu duygusal bağı korumaya bakın siz derim her zaman.

Aylık bir dergide çalışma gibi bir hayalinizin içinde kendi sektörünüzü anne bebek alanı olarak belirlediyseniz eğer iletişiminizin güçlü, kimseyi kırmadan yol alabilecek, herkese aynı mesafede olurken samimiyetinizi de bunun içine ekleyebilecek yapıda olmalısınız, çünkü derginizi alan anne veya anne adaylarınızın çoğu yazımın başında da belirttiğim gibi loğusalık ve sonrası sendromu az ya da çok yaşayan kişiler olacak. Bu da beraberinde anlayışlı olmayı getiren bir durum… Sabrınız yoksa sizleri başka bir alandaki kadın dergisine alalım lütfen.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...